Projekt Asociace občanských poraden (dále AOP) se zaměřuje jak na rozvoj samotné střešní organizace, aby mohla zajišťovat služby svým členům ještě ve větším rozsahu a kvalitě, jelikož její finanční situace ji to v současné době nedovoluje, tak na posílení vzdělávání vůči svým členským organizacím, které bude případně nabídnuto i dalším obdobným organizacím neziskového zaměření.

Druhým hlavním cílem projektu je i snaha o navýšení spolupráce s veřejnou správou, rozšiřování povědomí o občanském poradenství v nejširší veřejnosti včetně potřeb občanských poraden a podpora vzniknu nových partnerství a s tím související vyhledávání nových oblastí spolupráce AOP s veřejnými i soukromými subjekty.

Kvůli nedostatečným finančním prostředkům není v poslední době věnován dostatečný prostor odbornému rozvoji základny i členských organizací, poradenství v oblasti PR či vzdělávání a spolupráci s veřejnou správou. Samotné členské organizace pak vnímají jako problém nedostatečnou propagaci odborného sociálního poradenství, v některých oblastech celého neziskového sektoru, nabídku vzdělávání a četnější komunikaci s orgány veřejné správy- zde se nabízí možnost přenosu dobré praxe a odborné podpory členů sítě.

Změny v důsledku realizace projektu očekáváme přímo na úrovni cílové skupiny projektu a dále v celkovém posílení řízení a vedení AOP a rozvoji kapacit organizace. Po ukončení projektu dojde ke zkvalitnění poskytovaných služeb, které budou kvůli širšímu využití a rozšíření spolupráce nabídnuty i dalším organizacím ve stejné oblasti působení. 

Hlavní výstupy projektu

  • Zlepšení schopností 1 osoby ve vedení díky absolvování koučinku (celkem 30 hodin za dobu trvání projektu)
  • Realizace 1 konference či semináře na půdě Parlamentu ČR za účelem prohloubení stávající a navázání nové spolupráce s veřejnou správou
  • Zrealizovaná, zejména on-line PR  kampaň ve 4 krajích ČR za účelem zvýšení povědomí o občanském poradenství2x publikace
  • elektronického newsletteru
  • Realizace školení
  • Setkání poraden za účelem diskuze aktuálních problémů v jejich organizacích
  • 2 dotazníkové šetření (zjišťování zpětné vazby) od členských poraden zaměřené na jejich zkušenosti s klienty, bílá místa v legislativě apod.
  • Upgradovaný informační systém eQUIP

 

KE STAŽENÍ

MONITORINGY

POZVÁNKY

TISKOVÉ ZPRÁVY

REKLAMNÍ KAMPAŇ

 

03

Projekt je podpořen Úřadem vlády České republiky v rámci dotačního programu Podpora celostátních mezioborových sítí nestátních neziskových organizací 2024