Klientům poskytneme poradenství, informace o podmínkách, které musí splnit, jaké dokumenty k žádosti musí doložit. Informujeme je o nutnosti doložit rozepsané zálohy, které v daném bytě, či domě využívají, jako jsou náklady za plyn, elektřinu a náklady za plnění poskytované s užíváním bytu, kterými se rozumí zejména náklady za dodávku tepla (dálkové vytápění) a centralizované poskytování teplé vody, dodávku vody z vodovodů a vodáren a odvádění odpadních vod, provoz výtahu, osvětlení společných prostor v domě, úklid společných prostor v domě, odvoz odpadních vod a čištění jímek, vybavení bytu společnou televizní a rozhlasovou anténou a odvoz komunálního odpadu, případně náklady za pevná paliva. Klientům žádosti tiskneme z webových stránek MPSV a pomáháme je vyplnit.
V případě nedostatečnému příjmu kvůli vysokým cenám za bydlení nebo energie pomáháme klientům s orientací v oblasti sociálních dávek, zejména s příspěvkem na bydlení a opakovanou mimořádnou okamžitou pomocí. Hledáme s klienty také možné úspory, či vytváříme finanční rozpočet, aby byli schopni hradit potřebné náklady bez dalšího zadlužování.
V letošním roce narostl počet klientů, se kterými řešíme nárok na sociální dávky, především příspěvek na bydlení. Obracejí se na nás v této věci lidé, kteří dříve na dávku nárok neměli – např. senioři bydlící na základě věcného břemene, lidé v podnájmu, lidé pracující, kteří navzdory stálému příjmu ze zaměstnání nejsou bez pomoci příspěvku schopni hradit zvyšující se náklady své rodiny na bydlení.
V Praze 11.6.2024
Kontakt:
Hynek Kalvoda
tel. 777 257 568
e-mail: hynek.kalvoda@obcanskeporadny.cz
Tisková zpráva je vydána v rámci projektu „Zvyšování odborné kvalifikace poradců a podpora občanského poradenství s důrazem na problematiku bydlení“ financovaného Ministerstvem pro místní rozvoj
