Rozvoj Asociace občanských poraden a zpřístupnění jejich služeb dalším partnerským organizacím v neziskovém sektoru
Projekt Asociace občanských poraden (dále AOP) se zaměřuje jak na rozvoj samotné střešní organizace, aby mohla zajišťovat služby svým členům ještě ve větším rozsahu a kvalitě, tak na posílení metodické podpory, FR a PR podpory a vzdělávání vůči svým členským organizacím, která bude nabídnuta i dalším obdobným organizacím neziskového zaměření. Druhým hlavním cílem projektu je i snaha o navýšení spolupráce s veřejnou správou, rozšiřování povědomí o občanském poradenství v nejširší veřejnosti včetně potřeb občanských poraden a podpora vzniknu nových partnerství a s tím související vyhledávání nových oblastí spolupráce AOP s veřejnými i soukromými subjekty.
Kvůli nedostatečným finančním prostředkům není v poslední době věnován dostatečný prostor odbornému rozvoji základny i členských organizací, metodické podpoře a poradenství v oblasti PR a rozvoji sítě občanských poraden. Samotné členské organizace pak vnímají jako problematické nedostatečnou propagaci odborného sociálního poradenství, v některých oblastech celého neziskového sektoru (např. víceleté financování, strukturální fondy, rozvoj firemního dárcovství) a četnější komunikaci s orgány veřejné správy- zde se nabízí možnost přenosu dobré praxe a odborné podpory členů sítě.
Změny v důsledku realizace projektu očekáváme přímo na úrovni cílové skupiny projektu a dále v celkovém posílení řízení a vedení AOP a rozvoji kapacit organizace. V rámci projektu dojde k posílení síťování, což přispěje k rozšiřování sítě občanských poraden sdružených v AOP a současně projekt přispěje k vyhledávání nových partnerů, spolupracujících organizací a podpoří spolupráci s veřejnou správou. Po ukončení projektu dojde ke zkvalitnění poskytovaných služeb, které budou kvůli širšímu využití a rozšíření spolupráce nabídnuty i dalším organizacím ve stejné oblasti působení.
Hlavní výstupy projektu:
- Rozšíření kvalifikace a zlepšení schopností 2 osob ve vedení AOP související s rozvojem řízení a vedení AOP
- Zpracování systému vzdělávání v AOP, rozšíření/prohloubení kvalifikace/schopností u 3 zaměstnanců
- Oslovení 3 občanských poraden za účelem přijetí do AOP, zahájení procesu přijetí 1 nové členské organizace
- Aktualizovaná metodika vstupu do sítě AOP
- Realizace 1 semináře a 1 konference či semináře na půdě Parlamentu ČR za účelem prohloubení stávající a navázání nové spolupráce s veřejnou správou
- Zrealizovaná, zejména on-line PR kampaň ve 4 krajích ČR za účelem zvýšení povědomí o občanském poradenství, tématech aktuálně řešených
- Zpracování a realizace marketingové a PR strategie AOP
- Zajištění kontinuální metodické podpory a poradenství pro členské poradny po dobu realizace projektu (v případě zájmu i pro nečlenské)
- 4x publikace elektronického newsletteru
- Realizace školení pro min. 5 unikátních osob (ze sociálního sektoru)
Doba realizace projektu: 1.6.2023- 31.12.2023
Ke stažení:
- Leták k projektu
- Tisková zpráva z 29.5.2023
- Tisková zpráva z 12.9.2023
- Tisková zpráva z 8.11.2023
- Newsletter č. 1 (30.7.2023)
- Newsletter č. 2 (31.8.2023)
- Newsletter č.3 (17.10.2023)
- Newsletter č.4 (30.11.2023)
Projekt je podpořen Úřadem vlády České republiky v rámci dotačního programu Podpora celostátních mezioborových sítí nestátních neziskových organizací 2023