Výběrové řízení na pozici poradce - sociální pracovník/pracovnice do střediska Občanská poradna Polička
Oblastní Charita Polička vypisuje výběrové řízení na pozici poradce - sociální pracovník/pracovnice do střediska Občanská poradna Polička.
Oblastní Charita Polička vypisuje výběrové řízení na pozici poradce - sociální pracovník/pracovnice do střediska Občanská poradna Polička.
Tisková zpráva AOP k analýze Opakované a systémové problémy řešené členskými občanskými poradnami Asociace občanských poraden ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023
Jen v oblasti dluhové problematiky řešily občanské poradny v minulém roce přes 71 tisíc dotazů. Dluhová problematika tak zaujímá první místo s největším objemem vyřešených dotazů, což je trend, který přetrvává z předešlého roku. Více než polovina z těchto dotazů přitom spadala do podkategorie insolvenčního řízení. Navyšující se počet klientů, kteří chtějí řešit svou zadluženost oddlužením, je podle Hynka Kalvody, předsedy Výboru AOP, pozitivním trendem. „Pokud chce dlužník své dluhy řešit, je to rozhodně lepší než nečinnost, která situaci jenom zhoršuje. Růst dluhu se zastaví a řada dlužníků je pak schopna svou situaci definitivně vyřešit,“ říká Kalvoda.
Projekt bude realizován i v roce 2024 za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky. Hlavním cílem projektu "Spotřebitelského poradenství" je poskytování kvalitního spotřebitelského poradenství zejména těm, jejichž spotřebitelská práva jsou omezována nebo přímo porušována - především senioři, lidé zdravotně postižení, sociálně vyloučení obyvatelé nebo lidé ohrožení sociálním vyloučením, nezaměstnaní atd.
Nájem bytu či domu patří v oblasti bydlení dlouhodobě k nejčastěji dotazovaným tématům. Zatímco v ostatních tématech spojených s bydlením občanské poradny čtvrtletně vyřizují vyšší desítky dotazů, v nájmech jsou to vyšší stovky. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku to bylo 789 dotazů a v předchozích ještě více. Nad sto dotazů za kvartál se dostávají už pouze sousedské vztahy. Různé problémy s nimi spojené mělo ve třetím čtvrtletí 163 klientů občanských poraden.
Díky školením a supervizi v rámci projektu byla zvýšena odborná kvalifikace v oblasti bydlení pro pracovníky v občanských poradnách, kteří svým poradenstvím pomáhají občanům při řešení problémů v oblasti bydlení. Projekt, který podpořilo Ministerstvo pro místní rozvoj, měl velmi kladné ohlasy a poradci by uvítali jeho další pokračování.
Po vánoční nákupní horečce přichází další. Povánoční výprodeje lákají oči zákazníků ze všech stran. Výlohy obchodů a webové stránky jsou přeplněny “výhodnými” akčními nabídkami. Pozor ale, aby sleva byla skutečně slevou.