Skip to main content

Nově otevřené pozice v Oblastní charitě Polička

Oblastní charita Polička hledá do svého týmu:

  1. Sociální pracovník pro TVIDDO (tým včasné intervence pro děti s duševními obtížemi)
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/socialni-praocvnik-tviddo/
  2. Rodinný poradce pro TVIDDO
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/rodinny-poradce-tviddo/
  3. Psycholog/psycholožka pro TVIDDO
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/psycholog-psycholozka-tviddo/

Přísnost na chudší lidi jako řešení sociálních problémů nefunguje

Kdo nepracuje, ať nejí. Tohle staré biblické přísloví, mimochodem velmi oblíbené v dobách komunismu, je znovu citováno v souvislosti s reformou sociálních dávek, kterou již poslanci poslali do Senátu. Avizované zpřísnění výplaty sociálních dávek tak zapadá do toho, jak lidé sociální dávky a hlavně jejich „pobírače“ často vnímají.  Jako nepracovité lidi a lidi, kteří se práce štítí. Máme přece nízkou nezaměstnanost, takže by práci snadno našli. Je to pohled logický, v drtivé většině případů však nesprávný.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva z 18.12.2024: Projekt „Zvyšování odborné kvalifikace poradců a podpora občanského poradenství s důrazem na problematiku bydlení,“ podpořený Ministerstvem pro místní rozvoj, pokračoval i v roce 2024

Projekt pomáhá zvyšovat kvalifikaci občanských poradců prostřednictvím supervize a odborných školení. Obsahem supervize byla tato témata: Spory mezi pronajímateli a nájemci, Postupy při kontrole vyúčtování nákladů nájemcem, Spory mezí vlastní bytových jednotek a SVJ, Domovní řád a jeho porušování, Podmínky převodu nemovitostí, Práva a povinnosti pronajímatele, Jak postupovat, když pronajímatel nevrací kauci, Jednostranné zvyšování nájmu pronajímatelem, Jak se ochránit před neoprávněným ukončením nájmu, Postup při neplacení nájmu.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva z 9.12.2024- Jaká témata nejčastěji řeší občanské poradny v oblasti spotřebitelské problematiky?

V oblasti spotřebitelského poradenství se poradci často setkávají s lidmi, kteří uzavřeli nevýhodnou smlouvu s dodavatelem energií a nyní by ji chtěli zrušit. Smlouvy, které mají spotřebitelé k dispozici, jsou často nedostatečně vyplněné, ale poskytovatel energií disponuje o poznání více vyplněnou verzí. Prodejci se často také vydávají za zástupce současných dodavatelů, vyžádají si doklady o vyúčtování, vloudí se do bytu a pak zmanipulují klienta k podpisu. Teprve později klienti zjistí, že byli podvedeni. Stává se také, že nová smlouva je jednoduše k podpisu podstrčena. Smlouvy jsou často opatřeny podobnými logy jako u stávajících dodavatelů, a tak jsou pro staršího člověka téměř k nerozeznání.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva Asociace občanských poraden: Rádio Socio 1.listopadu spustilo vysílání

Rádio Socio v pátek 1. listopadu spustilo vysílání. Platforma funguje pro podporu lidí v obtížných životních situacích a pro informování odborné veřejnosti o aktivitách v oblasti sociální politiky v ČR. Podává zprávy o činnosti Asociace občanských poraden, z.s., jednotlivých občanských poraden a dalších podobných organizací. Rádio Socio přináší zprávy o nedostatcích v oblastech sociálních dávek, starobních a invalidních důchodů, pracovně-právních otázek a mnoha dalších. 

Pokračovat ve čtení