Skip to main content

Tisková zpráva AOP z 26.5.2025: Váleční veteráni obětovali hodně pro svou zemi, a proto je morální povinností společnosti zajistit jim po návratu domů podporu a péči

Zlepšit kvalitu života válečných veteránů, řešit problémy vzniklé izolací od rodiny, životem v nebezpečí a usnadnit reintegraci do civilního života prostřednictvím komplexní podpory, si klade za cíl projekt s názvem „Poradenství pro válečné veterány“, který od března tohoto roku realizuje Asociace občanských poraden prostřednictvím své sítě občanských poraden na území všech čtrnácti krajů.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva AOP z 22.5.2025: Občanské poradny bilancovaly uplynulý rok

S více než 32 tisíci dotazů zůstala dluhová problematika dominantní oblastí, se kterou se v roce 2024 obraceli klienti na občanské poradny. Druhou příčku, s necelými 12 tisíci dotazy zaujaly dotazy z oblasti rodinného práva. Pomyslné třetí místo zaujaly s 7392 dotazy, které lze zařadit mezi občanskoprávní vztahy, těsně následované dotazy na bydlení v počtu 7195. Celkem občanské poradny v loňském roce vyřídily 87 351 dotazů z těchto a dalších oblastí.

Pokračovat ve čtení

Nově otevřené pozice v Oblastní charitě Polička

Oblastní charita Polička hledá do svého týmu:

  1. Sociální pracovník pro TVIDDO (tým včasné intervence pro děti s duševními obtížemi)
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/socialni-praocvnik-tviddo/
  2. Rodinný poradce pro TVIDDO
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/rodinny-poradce-tviddo/
  3. Psycholog/psycholožka pro TVIDDO
    Detailní informace o pozici: https://policka.charita.cz/kdo-jsme/volna-mista/psycholog-psycholozka-tviddo/

Přísnost na chudší lidi jako řešení sociálních problémů nefunguje

Kdo nepracuje, ať nejí. Tohle staré biblické přísloví, mimochodem velmi oblíbené v dobách komunismu, je znovu citováno v souvislosti s reformou sociálních dávek, kterou již poslanci poslali do Senátu. Avizované zpřísnění výplaty sociálních dávek tak zapadá do toho, jak lidé sociální dávky a hlavně jejich „pobírače“ často vnímají.  Jako nepracovité lidi a lidi, kteří se práce štítí. Máme přece nízkou nezaměstnanost, takže by práci snadno našli. Je to pohled logický, v drtivé většině případů však nesprávný.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva z 18.12.2024: Projekt „Zvyšování odborné kvalifikace poradců a podpora občanského poradenství s důrazem na problematiku bydlení,“ podpořený Ministerstvem pro místní rozvoj, pokračoval i v roce 2024

Projekt pomáhá zvyšovat kvalifikaci občanských poradců prostřednictvím supervize a odborných školení. Obsahem supervize byla tato témata: Spory mezi pronajímateli a nájemci, Postupy při kontrole vyúčtování nákladů nájemcem, Spory mezí vlastní bytových jednotek a SVJ, Domovní řád a jeho porušování, Podmínky převodu nemovitostí, Práva a povinnosti pronajímatele, Jak postupovat, když pronajímatel nevrací kauci, Jednostranné zvyšování nájmu pronajímatelem, Jak se ochránit před neoprávněným ukončením nájmu, Postup při neplacení nájmu.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva z 9.12.2024- Jaká témata nejčastěji řeší občanské poradny v oblasti spotřebitelské problematiky?

V oblasti spotřebitelského poradenství se poradci často setkávají s lidmi, kteří uzavřeli nevýhodnou smlouvu s dodavatelem energií a nyní by ji chtěli zrušit. Smlouvy, které mají spotřebitelé k dispozici, jsou často nedostatečně vyplněné, ale poskytovatel energií disponuje o poznání více vyplněnou verzí. Prodejci se často také vydávají za zástupce současných dodavatelů, vyžádají si doklady o vyúčtování, vloudí se do bytu a pak zmanipulují klienta k podpisu. Teprve později klienti zjistí, že byli podvedeni. Stává se také, že nová smlouva je jednoduše k podpisu podstrčena. Smlouvy jsou často opatřeny podobnými logy jako u stávajících dodavatelů, a tak jsou pro staršího člověka téměř k nerozeznání.

Pokračovat ve čtení